valenblog

Wednesday, July 05, 2006

L'altre dia vaig tindre el gust de poder escoltar José Luis Sampedro a Alacant. Un plaer, i una gran oportunitat d'escoltar coses amb seny, que falta ens fa, amb l'aigua que cau. Deia Sampedro que un nou ordre mundial no sols era possible, era segur, segur que s'anava a produir. Ho explicava molt clar: les estructures del món actual estaven desajustades, havien anat canviant amb el temps, durant segles, a distintes velocitats. Alguns canvis generaven trastorns de fons en les velles estructures i la societat ha anat canviant mentre tant. Conclusió: no pot passar molt de temps sense grans canvis.
No sé si tindrà raó quant a la predicció, però en la resta la té tota. Si les nostres institucions internacionals es mostren inoperants per aturar la guerra, què podrem fer?



2 Comments:

At 4:24 PM, Blogger Mario Toledo said...

Hola Tere! Un comentario muy adecuado para el momento desastroso que vive la comunidad internacional. Creo que nos encontramos en un momento de cambio en la historia de la Humanidad, en una etapa de transición en la que todavía no tenemos claros los parámetros por los que nos debemos regir. Las instituciones creadas hace siglos o décadas ya no sirven para controlar un mundo globalizado, desigual y cada vez más peligroso; y, lo que es más grave, no sabemos de qué forma podemos gobernarnos efectivamente en un futuro. En esta época, hasta el más optimista tiene que rendirse ante la evidencia: el mundo es un desastre y no sabemos cómo ordenarlo.
Un saludo, Tere, me alegro de ver que vuelves a escribir.
Adeu.

 
At 12:53 PM, Blogger Tere Agulló said...

Gràcies Mario.
És cert que el món està difícil de governar, però la necessitat apremia. Ara per ara, les institucions internacionals són l'únic punt possible de partida i precisen d'una reorientació urgent.

 

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.