valenblog

Friday, June 15, 2007

Anàlisi electoral a JO FLIPE




Reprenc les activitats bloqueres, però ara amb un article "préstec", de l'amic Alex Carcelén.






Renuncie
Una precampanya intensa, dos setmanes de motos en venda i una altra per a assimilar els resultats i, més enllà, les conseqüències. Encara estic metabolitzant-ho tot, sobretot allò últim, però trobe que és l'hora de farcir esta pàgina moribunda amb el pertinent comentari al respecte, una setmana després de les eleccions. I m'és difícil, eh, perquè estic arribant a una conclusió que no m'agrada gens i que em fa defugir la reflexió, si açò pot anomenar-se així. Porte una setmana analitzant el que ha passat, parlant, raonant, pegant-li voltes i fins i tot discutint amb els col·legues. I millor que no parle amb la família. Després de viure la nit electoral a la seu d'Esquerra Unida d'Alacant -treballant, eh- colze a colze amb José Antonio Fernández Cabello i Esther López, necessite un psicoanalista, no sé si per a mi o per a la resta del món. De banda ideologies, va ser dur vore com ho perdien tot amb el 4,93 per cent dels vots. Tot menys la dignitat.Com m'expliqueu els resultats a la província d'Alacant? A Alacant capital city ha tornat a guanyar Alperi (imputat) i Esquerra Unida queda fora de l'ajuntament, a Elx quasi guanya l'Alonso -i mira que el PP d'Elx fa peneta, amb Ortuño furtant-li l'alcaldia a la seua deixeble-, a Torrevieja torna a arrassar Hernández Mateo (imputat), a Benidorm guanya el Pérez Fenoll -i els peperos d'allí només falta que es tiren pedres!-, a Petrer (terra d'Esquerra Unida) obté l'absoluta el PP, a Oriola guanya Lorente quan a Medina no el cap res més a les butxaques (presumptament), i més i més ajuntaments. A les Corts, estava clar que guanyava Camps però, fotre, el compromís EU-Bloc només ha tret un escó més que l'Entesa fa quatre anys, per no parlar de Joan Imbaci. I això que la guerra entre zaplanistes i campistes, amb partits escindits inclosos, anava a fer molt de mal al PP!He de reconéixer que de vegades, no poques, no m'entenc ni a mi mateix, així que... com per a entendre els que no conec de res, per molt compatriotes o paisans que siguen. El cas és que no sé per què i com vota la gent. Ni els que voten dreta i extrema dreta, ni els que voten -o deixen de votar-ne- esquerra, ni els que voten PSOE, ni els que voten nacionalista, verd, republicà, independent, veïnal o fins i tot cannabis. No ho sé! Per la propaganda, per ideologia, per la butxaca, per la persona, per càstig, per peresa, per xurro... Després d'estes últimes eleccions ja no sé què collons li passa pel cap -o deixa de passar-li- a un votant o a un abstencionista (ni a un abstinent, i menys a un abstemi). Així que, amics, d'ara endavant, renuncie a comprendre a la gent, en el sentit més ample de la paraula. És com a Solaris, que ja no sé si els que tinc al meu voltant (votant) són persones reals o visitants d'una altra dimensió, si ells mateixos saben que el seu comportament no és normal o si sóc jo el visitant.I jo estudiant Antropologia...




Què us sembla? Per la meua part, espere que no renuncie a seguir escrivint.

3 Comments:

At 9:55 AM, Blogger Alex Carcelén said...

Gràcies per la difusió, Tere. Ja fa dos mesos que vas penjar l'article i encara no t'ho havia agraït...
Sincerament, encara no ho comprenc del tot, però una amiga em va deixar als comentaris un enllaç a este enceratdíssim article del Rafa Xambó:
http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pIdNoticia=308558&pIdSeccion=5&pNumEjemplar=3559

 
At 11:01 AM, Blogger Tere Agulló said...

This comment has been removed by the author.

 
At 11:03 AM, Blogger Tere Agulló said...

Gràcies per l'enllaç. Xambó arreplega un grapat de veritats inapel·lables. Molt bona anàlisi.

Fins prompte Alex, ens veurem en els blocs.

 

Post a Comment

<< Home

Creative Commons License
Esta obra está bajo una licencia de Creative Commons.